סדנאות כישורי חיים מאגר גפן 2022

משרד החינוך מצא לנכון לכלול סדנאות בנושא כישורי חיים שפיתחתי למאגר לשנה"ל הקרובה – מאגר גפן. זהו צעד מבורך המביא אנשים ורעיונות חדשים אל תוך מערכת החינוך. סדנאות מנגינת החיים מבוססות על תובנותיי וניסיוני כמוסיקאית וחלילנית המלמדת כבר מעל שלושים שנה. הסדנאות מקנות לילדים כישורים שרבים מאיתנו עדיין מנסים להשיג בבגרותנו. הסדנאות מועברות ב-12 מפגשים בקבוצות של 20 ילדים. במפגשים הראשונים אלמד ואתרגל עם ילדים נושאים בסיסים בחיים למשל – כיצד לנשום בצורה אפקטיבית. תתפלאו אולי לשמוע שכשמונים אחוז מהאוכלוסיה אינם נושמים נכון. למעשה רובנו לא מנצלים כראוי את הריאות וכתוצאה מכך אנו חווים מתח, עייפות, קושי בריכוז ועוד. ראו את הכתבה שצירפתי כאן למידע נוסף על הבעיות הנוצרות מנשימה שגויה. כחלילנית למדתי לנשום נכון בגיל 10 לערך. זו היתה מתנה נפלאה עבורי במיוחד לאור העובדה שאובחנתי כאסמטית בגיל 6. היכולת שלי לנשום נכון הגדילה את ראותיי, הרגיעה אותי פיזית ואיפשרה לי להתגבר ביתר קלות על התקפות אסטמה ודלקות ראות מהן סבלתי מאוד.

סדנאות מנגינת החיים מבוססות על ספר שכתבתי ששמו "מנגינת החיים". נושא "הנשימה" הוא רק אחד מכ-30 נושאים שאלמד בסדנאות שמטרתן הכרת ה"אני" והגשמה עצמית. יהיה בהן שיח שמטרתו להניע כל תלמיד להסיק מסקנות לגבי אופיו, שאיפותיו, תחומי ענין וחלומותיו, והילדים משתתפים באופן פעיל ומהנה תוך כדי תנועה, האזנה, מחשבה, דימיון, דיונים ועוד.

ליחצו על הכפתור מטה כדי להיכנס לדף סדנאות מנגינת החיים במאגר גפ"ן. כל בית ספר יכול להזמין את הסדנאות והעלות מכוסה על ידי תקציב של משרד החינוך וללא עלות להורים. הסדנאות מיועדות לילדים בכיתות ד'-ז' במרכז הארץ, אך אני מקווה להכשיר בהמשך מורים ומוסיקאים להעבירם בפריסה ארצית. אני מאמינה שסדנאות אלו יכולים לתת מענה להמון בעיות בינהם קשב וריכוז, דיכאון, בעיות ריגשיות ועוד, ובנוסף הסדנאות מקנות כלים חשובים ביותר לילדים – יכולת הקשבה, סקרנות וגילוי, נטילת החלטות, אמון והחלטיות, חידוד כישורי התלמיד כדי לגדול ולצמוח במציאות שהולכת ומתמלאת בגירויים אין סופיים ומבלבלים. אני מאמינה שהשלכות הסדנאות על עתיד ילדינו תהיה משמעותית ביותר ואני מודה למקבלי ההחלטות במשרד החינוך על ההזדמנות שניתנה לי. כל שנותר הוא להזמין את סדנאות מנגינת החיים ולבנות את עתיד ילדינו ברגישות ועם ההקשבה וההוראה המגיעה להם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך