סל תרבות החוצה – ותלמידי ישראל יעלו ברמה?!

הדיבורים בימים אלו על הפסקת סל תרבות לתלמידי ישראל מקוממים. תרבות היא הגרעין ליצירתיות ולהתפתחות האדם. אחד הדברים הראשונים המבדילים בין רובוט – שיום אחד יידמה לאדם מבחוץ – הוא צריכת תרבות וחשיבה אמנותית. מספיק להביט בכל מדען גדול, ותמצאו שלכל אחד מהם היתה תשוקה למוסיקה: תומאס אדיסון ניגן בפסנתר, אלברט איינשטיין – בכינור, גלילאו גליליי – בלאוטה, ויש רשימה ארוכה של פוליטיקאיים, שחקנים ואישים מפורסמים שעסקו במוסיקה. זה איננו מיקרי. הם עסקו במוסיקה כי מוסיקה היא שפה – שפה המפתחת את המח ומשמשת לרוגע ולאיזון בחיים.

בדיוק לשם כך יצרתי 12 סדנאות לילדים בגילאי 10-14 המקנים להם כלים לחשיבה עצמאית, לקבלת החלטות, להובלת חייהם ולהסתכלות פנימית אל תוך עצמם. הסדנאות קרויות "סדנאות מנגינת החיים", ובכל סדנא אני מתמקדת בנושא אחר בחיים. איך ייתכן שמערכת החינוך היא הראשונה להודות במשבר העמוק בו היא מצויה, אך היא נוטלת כרגע החלטה הרסנית לגבי עתיד החינוך של ילדינו?

הסדנאות שלי מופיעות במאגר גפן, וכשהגשתי אותן הרגשתי שהכנתי דרכם כילים מצוינים שיכולים להועיל לתלמידים בדיוק בעת הזו. שעה בשבוע לאורך 12 שבועות בה תלמידים יעשו משהו שנחוץ: יכירו את עצמם וילמדו על יכולותיהם להתנהל מול אתגרים. במרכז הסדנאות: כח המוסיקה והשפעתו על חיינו. אני מאוד מקווה שאחרי שתהיה התפקחות במאבק בין הסתדרות המורים ומשרד האוצר, תיפתח שנת הלימודים ותהיה חשיבה מחודשת אודות תפקיד התרבות בחיינו. שלחתי מידע על סדנאות מנגינת החיים לכל בתי הספר באיזור רמת גן, גבעתיים ותל אביב. העיריות הפנו אותי למנהלי בתי הספר, והמנהלים בפעילות קדחתנית למלא תפקידי מורים חסרים. אני מחכה לראות באיזה בית ספר יהיה מנהל.ת שיחכימו להבין את כוחה של המוסיקה, התרבות ושם אין לי ספק שההשפעה על ממוצע הציונים יורגש.

3 תגובות

    1. תודה לך!
      אני מנסה הכל ומתכוונת להשתמש בסדנאות בשילוב עם סלון התרבות שבביתי כדי שילדים יהנו מהם – הסלון מול גבעת נפוליאון. אנסה כל דרך – עם או בלי שיתוף פעולה של מנהלי בתי הספר. אני באמת שמחה שמשרד החינוך פה דווקא מנסה לעשות דבר נכון, אך המערכת כנראה כה מסורבלת ולא פונקציונלית. אין חזון מסודר או ניהול ראוי, אז גם התכניות הכי נהדרות לא שוות דבר בלי שתצאנה לידי ביצוע.

  1. מערכת החינוך כל כך מסורבלת וכל הזמן הם מקצצים גם העיריות במחלקת החינוך מקצצת את התקציבים כמו לימודי העשרה הצעתי לביתי שהיא מורה ומחנכת לכיתות ב-ד היא צחקה בעצב אמא על מה את מדברת כל הזמן מקצצים לנו דברים אפילו לחדר המורים הם לא נותנים את המינימום מים תה או קפה המורים קונים בעצמם מקופה קטנה שהם אספו בתחילת השנה מדברת על מים שרואים לשתיה אינני מדברת על כוסות זה המצב יש לציין את ראש עירית תל אביב שהוא דווקא מזרים כסף לחדר המורים היות והוא בא מתחום ההוראה בזמנו היה מנהל ומורה בגימנסיה הרצליה לכן הוא מבין את צרכי המורים אינני בקיעה מה הוא עושה עבור לימודי העשרה בבתי ספר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך