איסלאם כנגד העולם המערבי

נכתב ביום ה-42 של הלוחמה בעזה

המלחמה בעזה הינה שונה מכל מלחמה עד כה בהיסטורית העולם. היא רצינית ביותר בהשלכותיה ובמשמעותה עבור העולם המערבי כולו, והיא עומדת לדעתי לעצב את אופיו של העולם כולו – המוסר בחברה, תפקידו של השלטון והדת בחיינו ועוד. אמנם ישנן הקבלות חוזרות ונשנות עם הנאזיצם אבל ההבדל בין השינאה שהניעה את הנאצים אינו ניתן להשוואה בגלל היקף הפעילות הגלובלית הקשורה למלחמה הזו ועוד אספקטים שאעלה כאן.

הפליטים הסורים ועוד מיליוני פליטים שעזבו במהלך ה-30 שנים האחרונות את אפריקה ואת המזרח התיכון והגיעו לחופי אירופה שינו, כפי שאנו כבר נוכחים, את המרקם החברתי והפוליטי במדינות רבות ברחבי אירופה. אך מאז ה-7.10 וגם לפני כן, אנו רואים קריסה של ממש בכל הקשור למוסר – מה היא התנהגות מוסרית? מה מצופה ממוסד אקדמי? על מי מוטלת האחריות לקהילה גדולה במדינה אירופאית שהמשטרה המקומית איננה מצליחה להשתלט עליה? ועוד. בעידן שבו סרטוני וידאו אלימים עד כדי סכנת צפייה – סרטונים שאינם ניתנים להיות לצפייה ללא תמיכה נפשית – מועברים במהירות הבזק דרך רשתות חברתיות. בעידן שכזה לא ניתן לדבר על מוסר ללא להעלות את נושא הטכנולוגיה, שימושייה והשלכותיה הכמעט מידיים בפוטנציאל להפעלת האדם לאלימות או לרגשות קשים.

המלחמה באוקראינה היא לדעתי הראשונה בהיסטוריית האנושות המשודרת בלייב לשאר העולם דרך המדיות החברתיות. אני רואה אותה כנקודת זמן בה האנושות רישמית איבדה את האתיקה. את היכולת להרגיש את כאב האחר ובמיוחד כאשר הכאב לא נוגע ישירות לחייו. רובנו לא יצא לרחובות למען תושבי אוקראינה למרות המראות המזעזעים אליהם נחשפנו יום אחרי יום. ממשלות ניסו לעזור אך שאר העולם צפה ובעיקר המשיך בחייו כאילו הזוועות לא תיגענה בנו לעולם. לפני אוקראינה התרחשו זוועות קשות במשך שנים במדינות מתפתחות או במדינות קומוניסטיות. היה אז עוד יותר פשוט להעלים עין ולחיות כביכול ללא דאגה וללא מחשבה על קשר האירועים לחיי שאר העולם.

והנה כיום במלחמה בעזה אנו רואים מלחמה שבה בו זמנית:

קיימת אכזריות עד כדי רמה לא אנושית המוקרנת לכל העולם בזמן חי ובמהירות.

נוכחות הטרור איננה מוגבלת למדינה אחת או אפילו שתיים או לממשלות ספציפיות.

טרור חוצות גבולות ויבשות.

שורשי הקיצוניות והטרור נטועים כבר עמוק בעולם המערבי על ידי מהגרים שהגיעו ממדינות עולם שלישי בהם אין חוקים בנושאי כבוד האדם או המוסר.

האיסלאם מנוצל כבסיס להצדקת הטרור – דת אשר מתפשטת דרך האוכלוסיות המוסלמיות ברחבי העולם המערבי.

השלכות מגפת הקורונה אשר סימלה את תחילת ההתפרקות של היכולת שלנו לתת אמון במערכת הניהולית תחתייה אנו חיים. חוסר אימון ותאוריות קונספירציה התפרצו בכל העולם בנושאי המחלה וההתחסנות.

אם כל זה לא מספיק, יש לנו בנוסף התחזקות אנטי אמריקאיות כתוצאה מטעויות שעשה הממשל האמריקאי על דורותיו: אורך הזמן הממושך של מלחמת ויטנאם ומלחמת המפרץ, האכזריות של הירושימה, הסיפור של ביל קלינטון והסיגר שכעת נראה כבדיחה אז בזמנו עורר שערוריה בקנה מידה עולמי, אסון התאומים וממשל הנשיא טרמפ – המסמל את השיא של משטר מערבי חלול, עיסקי וחסר כל מוסריות.

ניתן להביט במאזן יחסי הכוחות בעולם כיום כאשר מצד אחד ארה"ב ואוקראינה העומדות לצד ישראל אל מול אויב משותף לשלושתינו: מדינות מוסלמיות קיצוניות בראשן איראן יחד עם רוסיה וסין.

המאבקים ברחובות מדינת ישראל מאז נוב' 2022 לא היו של ימין כנגד שמאל כפי שהמלחמה בעזה כעת איננה בנושא פלסטינאים וישראלים. בבסיס כל ההפגנות בקפלן היתה הכמיהה לחופש. הפגנות כנגד אובדן הדמוקרטיה והעלמות חופש הבחירה מחיי האזרחים. ההפגנות גם נשקו לנושאי יהדות לאומנית המבוססת על התורה וחזרה למלכות דוד מצד אחד ומעידך הרצון לבית לעם היהודי. כעת ומאז ה-7.10 אנחנו במלחמה של איסלאם כנגד כל העולם המערבי. הצרה היא שרבים עוד לא הבינו זאת!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך