סוכות 2023 – להעיר את נפש היהודי בישראל

היום ערב חג הסוכות והעם לא היה יכול להיות בשפל עמוק יותר בישראל. האלימות בחוץ וברשתות הגיע למימדים שלא הכרנו. כאמנית, כבת למהגרים מדרום אפריקה, כל חיי ידעתי שהימים הללו יגיעו. כאמנית שוחרת חופש הרגשתי מהר מאוד מה עליי לעשות ועליתי לירושלים כבר בדצמ' 2022 לבדי עם חלילי להפגין מול בית הנשיא הרצוג. מולי עמדו עשרות שוטרים וחיילים המומים – ראו סרטון: הפגנה בדצמ' 2022 מול בית הנשיא . זמן קצר לאחר מכן הקמתי את "התנועה למען ישראל דמוקרטית" וכתבתי את חזוני למדינה. הנה דף התנועה המונה כיום כאלף אנשים: "For a Democratic Israel" וקישור: חזון למדינת ישראל מאת קרימולובסקי

הגענו היום עד לשנאת הדת. בארץ היהודים התחלנו לשנוא את הדת ואת האנשים המייצגים את הדת היהודית. אנו מתעסקים כעת עם נושאים כגון – האם לנשים מותר לאחוז בספר התורה? האם לנוסעים לאומן יהיה ליווי של משטרת ישראל? האם האתרוג הזה או הזה שווה מאות שקלים? האם בתפילות ביום כיפור בתל אביב אכן נפלו ספרי תפילה על האדמה או לא? היום קראתי על רב שמזהיר שלא לקנות דבר משומש בגלל "ניצים מסוכנים" המצויים על ובתוככי החפצים. אני ניהלתי את חנות העתיקות של משפחתי במשך שלוש שנים, ויכולה לספר לכם המון סיפורים על אנרגיות נפלאות שגיליתי על ובתוך פריטים שמכרתי. עוד מעט נאמר שאדם "שלא מניח תפילין" הוא אנטישמי!  

שאלה: האם כשאדם יורק על אדם אחר ראוי שהאחר יירק בחזרה? אם האחר יירק בחזרה, האם זה פותר משהו? לימד משהו? הועיל במשהו? התשובה לדעתי ברורה, אבל למרות זאת ראו כיצד מתנהגים כיום המוני אנשים שכביכול "בתנועות המחאה": תפילות בדיזינגוף? נענות על ידי תפילות אלטרנטיביות / חילוניות בכיכר הבימה. גרעינים תורניים להדתה בתל אביב? גרעינים תורניים להחזרה בשאלה בבני ברק. וכך זה ממשיך…

מאז תחילת המחאות היה לי ברור שהבעיה העיקרית שלנו היא הציונות הדתית – בן גביר וסמוטריץ' – אשר השתמשו בדברי חכמים כדי להביא אליהם קהלים עצומים התומכים בהם, אך הם הוציאו מתוך הטקסטים כל מה שקשור לנפש היהודי. תבינו – אנו כיום לא רואים את היהדות האמיתית. כשאנו רואים את ההתנהגויות הפרובוקטיביות, נבזיות, פסולות וחסרות כל יחס הוגן לאדם ולנפשו – זו בפירוש איננה יהדות. אני גאה ביהדותי וגאה בשורשים שעבורם הגענו כולנו ארצה. שורשים הבנויים על דברי הרב קוק וכוללים את נושאי נפש האדם. ולדעתי יסכימו איתי הרבנים הבאים: הרב גוטליב שליט"א, הרב פרל מאונ' בר אילן והרב שמעון משה פרץ אשר הספיד את השוטר האהוב, החנון והאמיץ מקיבוץ "רעים" – חן אמיר ז"ל. שימו לב לשם הקיבוץ המלא באנשים הגרים מטרים מהגבול עם עזה ואינם מלאים שינאה לערבים! בלוויה שבה דיבר כבוד הרב משה פרץ לא היה אדם שלא הזיל דמעה. מילותיו של כבוד הרב היו מלאי אהבה לאדם שהיה חן אמיר ולאופיו המיוחד של הקיבוץ כולו וכמובן בני משפחתו ובת זוגתו של חן ז"ל. החוסר במילה "נקמה" בדבריו היו עד כדי כך ראויים בעיניי שרצתי אליו לאחר הלוויה כדי להודות לו. רבותיי: פחד איננו מוביל לדבר טוב. נקמנות איננה מקלה על הנפש, ושינאה רק מכבידה.

אני עורכת בשבוע הבא שלושה אירועים פנטסטיים לילדים. רציתי ליצור פעילויות שיזרימו אל הילדים שלנו שמחה, אהבה, רוגע, סקרנות וחיוביות. חשבתי שדווקא בתקופה הזו, זה מה שצריך להעניק לילדנו הרכים. אך לצערי – בקשוי נקנו כרטיסים. זוהי פעם ראשונה בחמש השנים בהם אני מנהלת את @הסלון מול גבעת נפוליאון ונראה שאנשים התעייפו בכללי, עסוקים מלדאוג כדי לשרוד ומבולבלים. אז קוראים יקרים: אין פה בילבול! היהדות הביאה אותנו לכאן, והיהדות היא שתמשיך להוביל אותנו במדינת ישראל. אך זו צריכה להיות היהדות של חשיבה עצמאית, של אחריות האדם למעשיו, של קידמה, השכלה, עבודה ואהבת האדם!

אני מקווה שלא אצטרך לבטל את האירועים שאני מתכננת לשבוע הבא. המחירים שפרסמתי אפסיים לעומת מה שיקבלו הילדים מהשהייה בחצר ביתנו עם אמנים משובחים ומובילים כמו הפסנתרן עשור אלקיים, נגן הנבל והזמר יונתן סוויסהף נגנית הקלרינט מור לוין והשחקן והבמאי ארז גרוסברג שיופיעו איתי באירועים שהם ממש נתינה לילדים מכל הלב. אני מקווה לראותכם בחצר ליד הסוכה שנקים.

הנה קישור פייסבוק לארועי הילדים: סדנאות מוסיקאליות לילדים בחוה"מ סוכות ברמת גן

קישור לכתבה על האירועים: כתבה על סדנאות מוסיקאליות לילדים בחוה"מ סוכות ברמת גן

למידע נוסף – פנו אליי בשמחה.

ניתן לשלם בביט 0543039868 או בלחיצה על הקישור www.flute.co.il/music-lounge

אוהבת אתכם – עם ישראל!

עם ישראל חי וחג שמח! תמר מלזר קרימולובסקי

Play Video