ישראל היום דרך עיניה של הומניסטית

בהיותי מוסיקאית ואמנית במקצועי, אני בוחרת להילחם לשמור על מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית. ישראל של היום כבר איננה המדינה לתוכה נולדתי בשנת 1971:

1. גזענות שורצת בכל פינה – גזענות חדשה שהתפרסה בכל רחבי המדינה כמו פטריות אחרי הגשם. הערבים כבר התרגלו שנים להיותם אזרחים סוג ב' אך כעת נוצרה קרקע פורייה מסוג אחר – ברוטליות של יהודים כלפי יהודים המוחצנת ומתפרצת בעוצמתיות וללא כל בושה. אנשים רבים יוצאי מדינות אשכנז מותקפים על היותם "פריבילגיים". חילונים מותקפים על היותם "אנטישמיים". שמאלנים מותקפים על היותם "בוגדים" ו-"אנרכיסטיים". וגם בצד השמאלי של המפה עוצמות הכעסים הולכות וגוברות: חרדים מותקפים כאוכלוסייה החיה על חשבון משלמי המיסים והכספים שהם מקבלים למען תפילה ולימוד בכולל או בישיבה עולה בחסות שרי ממשלה קיצוניים הפועלים ללא כל הסתכלות על ישראל לאורך טווחי זמן. ילדיהם של משפחות חרדיות לא עושות בגרויות ותקציבים גבוהים יותר מוענקים למוסדות בהם הדגש הוא על "יהדות". דור שלם ללא גבוהה גדל וייזרק אל תוך חיי עוני ורעב.

2. אבל כעת – בשנת 2023 -הסיפוק הוא לכאן ועכשיו. לשינויים מרחיקי לכת למדינה שיש צורך לשנות בה את צביונה ולהפוך אותה למדינת הלכה. הטענה הרווחת כעת היא שללא הדת, אי אפשר שתתקיים מדינת ישראל, כי הדת מחזקת את לגיטימיות הכיבוש. זאת אומרת שיחד עם הדת אין סיבה למילה "כיבוש". ולכן גם מה הטעם בבתי המשפט כשיש רבנים מלומדים, חוקי תורה ועם ישראל ירא שמיים? שינוי קיצוני זה לא קרה במקרה, והוא תוצאה של התארגנות מכוונת וארוכת טווח של כוחות הפועלים מעל 20 שנה למטרה זו. התנהלות מבריקה של אנשים עם כוונות זדוניות וחסרות ערכים יהודיים טהורים שמטרתן להמשיך את מרחץ הדמים בישראל ולמנוע כל סיכוי לשלום ולהומניות באזור. תוצאותיה יגרמו להרס המדינה. הרס המקלט ומקור השגשוג לעם היהודי. כבר בקום המדינה לא חסרו יהודים קיצוניים שהתנגדו להקמת המדינה – כוחות שכיום התעצמו בכוחם ובמספרם בחברה, ותוסיפו אליהם אין ספור קיצונים מדתות שונות והנה לך מתכון מצוין למאבק מדמם על אדמת הקודש.

3. ערוץ טלוויזיה חדש להמונים ועוד ערוצים שנפתחו שמטרתם לשטוף את מוחות האוכלוסייה בפרופגנדה והסטה שתיארתי מעלה. הסתת "יהודים כנגד יהודים" וחיזוק הרעיון שרצח רבין היה למעשה אקט הרואי שבראשו הצלת המדינה וכמעט לחלוטין לא מעשה של אדם אחד מטורף ששמו יגאל עמיר. אקט מתוכנן וקפדני של גורמים מתוך הממשלה להצלת המדינה.

4. ישראל הפכה לאורך השנים למדינה עם אחוזי אוכלוסייה גבוהים ביותר הסובלים מתסמיני טראומה מתמשכת ומפוסט טראומה. מלחמות חוזרות ונשנות, פיגועים ופגיעות באוכלוסייה רחבה שוב ושוב במציאות שהתקבלה כ"רגילה" ו"סבירה"…וילדים שגדלו אל תוך מציאות בלתי מתקבלת על הדעת שלאחריה לעיתים שירות צבאי בעל היבטים בעיתיים כגון כניסה לשטחים בהם נגלית לעיניהם מציאות שאיננה מוכרת לציבור. מציאות קשה ואלימה שלא ניתנת להכלה על בסיס החינוך בבתי הספר והחיים האזרחיים.

5. נשאלת כיום על ידי המוני אנשים האם ישראל היא רישמית "מדינה" כאשר אין לה חוקה והיא ללא גבולות רשמיים? האם ישראל נמצאת מאז הכרזתה בשנת 1948 בחדר ההמתנה ולפני התבססותה כמדינה רישמית?! האם ישראל הוקמה כ"מקלט ליהודים" או האם היא למעשה "חזרת העם היהודי למולדתו לשם הקמה מחדש של בית המקדש והקמה מחדש של מלכות דוד?

6. שאלת הפרדת הדת מהמדינה כעת עולה כי מספר הישראלים החיים בישראל לפי התורה ובקהילות תחת רבנים היא הולכת וגוברת בקצב מוגבר בין השאר בגלל הנקודה השנייה שמניתי מעלה ובעקבות התמריצים של הממשלה – הרי איך יתפרנס אחרת בחור ישיבה שחלה עליו מצוות לימוד התורה ולכל ילד נוסף עולה הכנסתו החודשית? נשאלת השאלה מדוע עלינו להמשיך ולמלא את הארץ במשפחות ברוכות ילדים כאשר יש מיליוני יהודים מחוץ לגבולות ישראל הזקוקים למקלט? וכאן עולה שוב השאלה של "מי הוא יהודי"? האם יהודי לפי הגדרת הנאצים איננה ראויה להיות כיום הגדרה מספקת ליהודי? האם ראוי שלפי ההיסטוריה נכד של יהודי נרצח ונחשב כיהודי בעיני הנאצים, אך נכד של יהודי לא יקבל אזרחות ישראלית בשנת 2023?

7. השקט בעולם הערבי ובעולם בכלל בנוגע לבעיית הפלסטינים. אני שומעת יותר ויותר מהממשלה טענה של "על הערבים להגיד תודה שהם בכלל חיים פה ולא בעזה או בכל מדינה מוסלמית אחרת." העובדה שכל מדינה מוסלמית אחרת לא אטרקטיבית לפלסטינים, מונחת יותר ויותר על השולחן ללא כל התייחסות להיותנו עם כובש. ועוד יותר מכך – עזה משרתת את ישראל כמקום לפיתוח אמצעי לחימה ושיפורם בשטח, ועבור המשטר הנפשע והאכזרי של ממשלת חמאס והמנהיגות בעזה ובשטחים הבעיה הפלסטינית מזרימה כספים לאזור. זאת אומרת שללא כיבוש ישראלי, אין כספים כי למי בעצם אכפת מהעם הפלסטיני?

8. הפוליטיקאים שלנו ונבחרי הציבור הם מהמושחתים, חמדנים ונבזים ביותר שהיו בהיסטורית מדינת ישראל. אני כאן מתייחסת ליהודים ולערבים כאחד! האם הטבת ציבור הבוחרים שלהם קודמת לכל?! האם ביכולתם להיות "מנהיגים" בכלל? לא נראה שקיים ולו אחד בעל הרצון הכנה והתעוזה לומר את האמת לציבור בוחריו. השחיתות ועולם הפייק ניוז חוגגים בגדול, ועימם המודלים לחיקוי – בינהם פוטין, טראמפ וארדואן.

9. חוסר כל התייחסות לנושאים הומניים של כבוד האדם ושמירת זכויות האדם והפרט. הנושא הורד מסדר היום בין השאר בהשפעת הלך הרוח בעולם, המלחמות באוקראינה, סוריה ועוד. ממשלות אינן משרתות את הציבור כיום – הציבור הוא זה שמשרת את הממשלה. נבחרי הציבור הם בתקן מלכים בעלי סמכות מלאה ככל האפשר לשלוט.

10. הירידה ברמת ההשכלה בקרב יהודים ועזיבת המוני ישראלים – לדעתי מספר שהוא לפחות מעל שני מיליון איש שהתחנכו בארץ, הושקעו בהם מיטב הכספים של צה"ל ושבונים את עתידם בחו"ל. לעומת זאת היכולת של ערביי ישראל לשלב לימודים אקדמאים ואורך חיים דתי הביאה אותם לעמדות מפתח בתחומים רבים במהלך שלושים השנים האחרונות. האוכלוסייה היהודית מתחילה להבין לא רק שעלינו לכבד את ערביי ישראל – אנו זקוקים להם. הם הרופאים, האחיות וכוח העבודה שלנו, והם נאמנים למדינה ומשלמים מיסים. עלינו להבין שעתיד המדינה בנוי כיום על שיתוף פעולה בין המגזרים.

11. יש הבדל תהומי בין ישראלי המחליט לבנות את עתידו מחוץ לגבולות הארץ בידיעה שתמיד יוכל לחזור ארצה, לבין חיים בחו"ל בזמן שמדינת ישראל כבר איננה מייצגת את השקפת עולמו. ראו את ההפגנות בחו"ל שמארגנים המוני ישראלים נחרדים יחד עם יהודי התפוצות. כל ישראל אחים, ויהודי העולם מחוברים בדרך זו או אחרת אל מדינת ישראל. חשוב לשמור על מדינתנו כבית לעם היהודי על כל גווניו ולפתח את ישראל – עלינו לשאוף להביא את סיליקון וואלי לישראל ולא להפך! הייתי רוצה לראות תמריצים לישראלים שעזבו, לאקדמאים המצוינים והעובדים המומחים בתעשיות הרבות חוזרות אל ישראל כדי לבנות כאן את עתידם במדינה דמוקרטית, משגשגת וכמעצמה חזקה במזרח התיכון.  

כבר בנוב' 2022 הבנתי שאינני יכולה להמשיך בחיי רק כחלילנית ויוצרת והתחלתי להקים תנועה הומניסטית המשקפת דעות שכלל אינן מיוצגות עד כה בקשת הפוליטית של ישראל בינהן קבלת כל אדם באשר הוא והסתכלות מחודשת על עתיד המדינה עם הפרדת דת ומדינה, חוקה ןשיוויון הזדמנויות בין האוכלוסיה היהודית והערבית בזמן הזה. לאתר התנועה למען ישראל דמוקרטית לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך