יאיוי קוסמה והמאבק היום על אדמת הקודש

בימים אלו מוצגים ברחובות פריז פסלי ענק של האמנית הבינלאומית היפנית יאיוי קוסמה. קראתי על כך לאחרונה על דף הפייסבוק של כתבת התרבות מירי קרימולובסקי והתחלתי לתהות: האם בפסלים ישנו מסר המתקשר גם למשבר העמוק של העם היהודי בישראל?

עולמנו וחיינו הפכו בעיני רבים לשטחיים…כמו עיגולים עיגולים שאינם מתחברים זה לזה. נראה שעולמנו התמלא ב"איי בדידות" ואובדן הולך וגובר לכבוד האדם. חוסר חיבור בין גוף לנפש, וגוף שהפך למעטפת מתייפיפת לנפש רעבה, שבתוכה ריק ועם חוסר יכולת לנוע: תקיעות ועיורון. דברי ההסתה למוות והשינאה של המוחים אל מול בן גביר בשבת בבוקר מזעזעים ביותר – וכמו כן הכתבה הבאה בנושא "לו רק לא היתה המחאה (הנפלאה) עיוורת לדברים האלה". מתי יבינו אנשים שיש פה ק-צ-ו-ו-ת שהולכים ומכניסים לנו רעל אל תוך העם היהודי?! כמה הסתה נגד חרדים ודתיים? כמה שקרים שנאמרים ומהדהדים? כמה פייק ניוז? וכמה שכל זה מזין את עצמו עוד ועוד כמו מכונה משומנת היטב? שטות ודברים פסולים נאמרים על ידי קיצוניים, שמציתים עוד שנאה אצל המוסתים כבר מהצד השני, שמלבים עוד יותר את היצרים של הצד השני והמדורה בליבנו – לב העם היהודי בוערת!!!

מ-ס-פ-י-ק.
לכולכם אני אומרת – מ-ס-פ-י-ק!

שנאה מלבה שנאה.
פחד מגביר עוד פחד.

בואו נחזור אל הנפש. נפש האדם היהודי שעברה עם כאב עצום שנמשך מדור לדור. בואו נאזין למנגינה הקיימת בתוך כל אחד מאיתנו. לא למנגינה שנשמעת בסטריאו מזוויע פה כעת על אדמתנו! אני מזמינה אתכם לבקר את השקט העמוק שבתוככם. יש שם מנגינות שממתינות לכם.

כך אני כותבת בספרי "מנגינת החיים", וכך אני מאמינה כל כולי! להצטרפות לתנועה שהקמתי לפני כחמישה חודשים "התנועה למען ישראל דמוקרטית" הקישו על הקישור https://for-democratic-israel.org.il/ ולמידע על רעיונות הספר הקישו https://aicf.org/news/the-tune-of-life-by-tamar-melzer-krymolowski/

צילמה: זיוה למד

4 תגובות

  1. A very insightful powerful price of writing!
    It is indeed shocking how polarized this country has become.
    Thank you Tamar for your words of moderation and peace.

    1. Thank you, Ruth. I think my mov. will stand out because of our committed approach to move towards a true democracy in Israel – it's about time, and changes are never easy to make. The fact that I'm not a politician is even a plus in my opinion.

  2. מהמם תמר.נעתקו לי המילים.קוסמה היא משהו מיוחד מאוד עבורי ומה שקורה היום בארץ,זה מצב חירום לאומי ויש לפתור אותו מיידית ולהוקיע מתוכנו,בלי שנאה אלא בהבנה,את הקיצונים כמו סמוט ובנג

    1. תודה רבה, חברי היקר עשור! אני כותבת המון בימים אלו כי המדינה מעולם לא היתה בסכנה קיומית כמו היום, ועל כל אדם שמכיר בעובדה הזו לפעול כמיטב יכולתו. שנאה רק יוצרת עוד שנאה, והלואי וכולם היו רואים רק בני אדם מולם במקום אויבים, בוגדים ומי יודע איזה עוד תוויות ריקניות לחלוטין שפמפמו שנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך