חשיבות האומנות לחברה מאז אסון ה-7.10 ואירועי תרבות לריפוי הנפש

אני משוכנעת שאומנים חשובים לנו בחברה יותר מתמיד מאז אסון ה-7.10. החשיבות של אומנות בחיינו לא מוערכת מספיק על ידי ממשלות והנהגות בכלל למרות שהיא חיונית והיא – היא האחרונה – שעוד תבדיל אותנו בעתיד מרובוטים ומיכשור ומי יודע ממה עוד. אומנים פועלים מתוך יכולת ההתבוננות שלהם. אומנים יכולים להביע רגשות בייתר דיוק ולעיתים ללא מילים. אנחנו לדעתי מתחילים להבין מאז ה-7.10 שדווקא "ההתבוננות" והיכולת להכיר ב"חוסר ההבנה המיידית" של המציאות היא חלק מתהליך הריפוי. אנו מתחילים להבין את התעתוע של תחושת הזמן. עבור רבים ממשפחות החטופים וממשפחות ההרוגים והפצועים בקרב אזרחינו וחיילנו הזמן "קפא". עמד מלכת. כל כך הרבה כרגע עצום מדי להבנה ולהכלה, ועלינו בעיקר להגן על הנפש ולשמור על אורך הרוח. לעזור ולחזק את מי שזקוק לכך. לכן אני פועלת כל חיי ומגיל צעיר בפירוש הבנתי תובנות שכאלו. התחלתי לכתוב בגיל 9 לערך בנושאי החברה, ילדים והנפש. הוצאתי את ספרי The Tune of Life מנגינת החיים-ספר לילדים ולילד שבכל מבוגר על גבי שנתיים 2023-2024 בשש שפות שונות ופתחתי סלון תרבות ייחודי הפועל זו השנה השביעית ברציפות – הסלון מול גבעת נפוליאון – אי של תרבות ומוסיקה . אתם מוזמנים אלינו לערבים של התרוממות הרוח וטעינת המצברים.

הקונצרט "הפעמון שבכתר" ייערך בשבת הקרובה עם אנסמבל פעמוני היד הישראלי-יהודי היחיד בעולם. תחת שרביטה של עידית שכטמן יינגן ההרכב על פעמוני הנפש. צליל הפעמון מרגש ביותר – טבעי לחלוטין ומתחיל מהתנגשות חדה ודעיכה ארוכה. כמו מודל קטן של החיים בחלקיקי שניות. אנסמבל "ענבלים" הוקם בשנת 2005 על ידי הזמרת, המנהלת המוזיקלית, המנצחת והמעבדת עידית שכטמן. יחד איתם יופיעו גם החלילתנית גנית פולין והגיטריסט יגאל קפלון. בתכנית יצירות מאת הנדל, פרסל, קלארק, בירד, דאולנד, הולסט, ווהן ויליאמס. מזמורים דתיים אנגליים, שירים עממיים מוכרים ועוד. מוצ"ש ה-3.2.24 בשעה 20:30. המחיר 100 ש"ח לכרטיס כולל שתייה, יינות וכיבוד של פירות ונישנושים. הסלון כבר כמעט מלא, והכניסה בהזמנה מראש בלבד! הקישו להזמנת מקום – נותרו כשישה מקומות.

במוצ"ש ה-17.2 בשעה 20:30 ייערך אצלנו ערב של "אהבה וגעגוע" עם הזמרת יהלי תורן והגיטריסט והמלחין אורי ברכה: ערב באוירה רומנטית של מוזיקה ספרדית ועממית עם יצירות מאת מנואל דה פייה, פרדריקו גרסיה לורקה, שירי עם ספרדיים, שירי לדינו, מוזיקה ממסורת ספרד וקטעים מקוריים לגיטרה מפרי עטו של ברכה.

בבוקר ה-8.3 נערוך בפעם השנייה יריד אומנים בחצר עבור אומנים מצפון ודרום הארץ – היריד יפתח בשעה 10:00. היריד הראשון היה בחנוכה 2023 ואני מצרפת צילומים ממנו. חוויה נפלאה לכל המבקרים, והצלחה לאומנים שמכרו בגאווה את עבודותיהם.

להזמנות למופעים הקישו www.flute.co.il/music-lounge

אני מקווה לראותכם במוצ"ש הקרוב או באירוע אחר בסלון התרבות בביתנו – משפחת קרימולובסקי ברמת גן. תמר מלזר קרימולובסקי

צילום ביריד לאומנים: אילת פיינטו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך