סופרת הספר "מנגינת החיים"

שמי תמר מלזר קרימולובסקי ואני עוסקת בהרבה תחומים: אני נגנית חליל ובעלת סלון תרבות ומוסיקה ברמת גן הקרוי "הסלון מול גבעת נפוליאון". בן זוגי – יובל קרימולובסקי – ואני פתחנו את הסלון בביתנו לפני כארבע שנים. אני מפיקה בו אירועי תרבות ייחודיים ומעוררי מחשבה לקהל של מבוגרים וילדים. כשאני אומרת "ילדים" אני מתכוונת גם לזאטוטים בני שנה וחצי. אני מלמדת חליל לילדים החל מגיל 4 בסטודיו בביתי ווירטואלית בכל העולם, ואני גם מורה לחליל באחד הקונסרבטוריונים המובילים בארץ – קונסרבטוריון גבעתיים. אני מלמדת נגינה מאז שהייתי בת 13. שתי בנותיי מנגנות בהמון כלי נגינה, ובעלי – איש הייטק ומדע – נוסע פעם בשבוע לשיעורי עוגב בירושלים. אנחנו בית של מדע-מוסיקה-והעולם. כך חונכתי וכך אני מחנכת.

יש לי קהילה של אלפי אנשים בפייסבוק, ואני פעילה בהרבה רשתות חברתיות. מטרתי, מאז שאני זוכרת את עצמי, תמיד הייתה להיטיב את העולם. להשפיע. לפתוח לאנשים את המחשבה. להאיר את עיניהם בחיוביות ובקבלת עצמית ובעיקר בקבלת השונה. עבורי מגיל צעיר ראיתי שהפכים יש בכל מקום בטבע, והפכים הם מקור עוצמה. החיבור בין אור וחושך הוא הבסיסי ביותר, ומוצאים ניגוד והיפוך בכל פינה בחיים ובטבע.

מי שמכיר אותי יודע שלמרות קולי השקט ודמותי העדינה כביכול, אני אשת קריירה אמביציוזית, וכמעט שאין דבר שרציתי להצליח בו בחיי שלא הצלחתי. אני חדורת מטרה, ומבחינתי ככל שיהיה טוב יותר לחברה סביבנו, יהיה טוב יותר לי ולמשפחתי. אני אדם שתמיד חושב על הכלל. על הטוב והחיובי. על הצדק והיושר. אני יודעת שאני "עוף מוזר" ולמדתי לא רק לאהוב עובדה זו אלא להעריך אותה כאוצר של ממש. לקח לי כמעט חמישים שנה להגיע לזה, אבל חיי במבט לאחור הם דרך ארוכה של עליה איטית ומתמדת, שאת כולה עשיתי בכוחות עצמי ועם אנשים טובים שזיהיתי ופגשתי בדרך. המון אנשים שכאלו!

כיום אני רוצה לגעת בנפש כל אדם – ובמיוחד בילדים – במטרה להעצימם ולתת להם את הכלים להנות מחייהם ומהיכולות הטמונות בתוכם. חשבתי ששאיפותיי יוכלו להמתין עד שאגיע לגיל בו אתקשה כבר לנגן בחליל – הכלי שהוא מרכז חיי מגיל 6 לערך. אבל כשהגיעה הקורונה ותקפה את העולם ראיתי את ההידרדרות המואצת באדם ובנפש. כל מה שחששתי שיקרה בעתיד לאדם, וכל הסיבות שבגללן הצבתי את מטרותיי בחיים, הפכו יותר ויותר אקוטיות. מצוקת הילדים, הנוער ומצב מערכת החינוך בארץ ובעולם הוא בשפל כמותו עוד לא היה מאז תקופות חשוכות לפני הנאורות. אני פועלת כיום 24/7 במרץ ומתוך שליחות המגיעה עמוק מתוך תוכי – שליחות המונעת כולה מעולם המוסיקה.  

הוצאתי בעצמי ספר ביכורים לפני כמה שבועות. הספר נקרא "מנגינת החיים" ותרגמתי אותו לשש שפות היקרות לליבי כדי שמייד עם יציאתו לאוויר העולם אוכל להגיע לשש תרבויות שונות. מבחנתי הספר הוא כלי – או מוצר – בכדי להגיע למיליוני אנשים, ויש בו את כל מה שגיליתי בחיי עד כה על החיים והאדם.

הספר הוא ספר לגדול איתו: לגדול מבחינה אישית ולגדול פיזית בשנים. הספר עצמו גדל יחד איתי ועדיין חסרים בו כמה רבדים. אך החלטתי שלא לחכות עד שאסיים את פיתוחו כי זה ייקח לצערי זמן רב ואינני מוכנה לחכות יותר. ישנן תרבויות (ואנשים) שיכולות כבר להבין את המסרים בספר ללא רבדיו החסרים, ואיתם אני מתכוונת להתחיל את הפצת הספר. אך החזון שלי הוא לכלי שיעצים ילדים. אם הספר יפותח עוד יותר, הוא יכול לשנות את כל מערכת החינוך כפי שהיא מוכרת לנו היום. לשם אני שואפת. הלואי ואצליח, ואני אכן מאמינה שבסוף אצליח!  

לרכישת הספר ליחצו כאן ובחרו שפה: https://flute.co.il/the-tune-of-life/

אם משהו בדבריי נגע בכם בבקשה הפיצו את הכתוב כאן. אני, לבדי, לא אצליח להגיע למטרות כה שאפתניות כמו אלו, ויש מקום להמון עזרה מאנשים ומחברות שרוצות להעצים את חינוך ילדנו. כל רווח שיגיע ממכירות ספרי אעביר לעמותות ולאירגונים למען ילדים בכל העולם. הכל למען כולנו – למען עתיד כולנו ובעיקר למען עתיד ילדנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך