עם ישראל חי – סודות היריד של הסלון מול גבעת נפוליאון

ביום שישי ה-13.9.2024 ערכנו בשיכון ותיקים ברמת גן בחצר של בית פרטי יריד אומנים. זהו יריד שלישי במספר שהתקיים בחצר שלנו והפעם הציגו בו 15 אומנים שהגיעו מהדרום, מהצפון ובכלל פתחנו את שער היריד לכל מי שזקוקים לחיבוק ולתמיכה. בין האמנים היו אנשים שאיבדו את יקיריהם. חלקם מכרו אמנות של יקיריהם שנרצחו ללא רחמים ב-7.10, וחלקם הציגו ומכרו אמנות משלהם. חלקם פשוט אמנים שמנסים להתפרנס. חלק מהאנשים שהגיעו ליריד היו צעירים חברי נרצחים. הלב התכווץ אך הרגשנו באויר את כוחה "האמנות", "היצירה" ואת "נפש האומן". כשקיימת עבודת אמנות של אדם שכבר איננו איתנו, עבודתו ניצחית. נשמתו נותרת איתנו. זוהי עוצמה אדירה ואותה ניתן היה להרגיש ביריד. אתם מוזמנים לצפות בסרטונים הבאים ולקרוא עוד אודות האירוע שעלה קרוב ל – 0 ש"ח להפיק.

הנה רשימת האמנים שהציגו ביריד האחרון:

הקליפ הבא הוא אודות תערוכה בשם "חיים, גורי" של הצלם חי צדיק המתארת פרק בחייו של כלב שאירועי השבת השחורה שינו את חייו דרמתית. גורי, כלב חצר קטן וחמוד, נשאר לבדו כשבועיים עד שפונה בטוב ליבם של מתנדבי עמותת ע.ט.ל.ף לבית אומנה במרכז הארץ. מאותו רגע חייו השלווים והמשעממים בחצר המושב תלמי יוסף השתנו לבלי הכר. בתגובה לאירועים הסתגר גורי למעלה מחודש מתחת למיטה, הפסיק לאכול, לשתות ולעשות צרכים. אט אט, למד גורי את סגנון החיים בעיר: מה זה טיול, מה זו רצועה, מה זה לעשות צרכים בחוץ, כמה טוב הוא עושה לסביבתו ובעיקר מה זה לחיות עם אדם חסר מנוחה שמטייל לאורכה ורוחבה של הארץ. עלילותיו של גורי תועדו ומוצגות לראשונה כאן. סיפורו של גורי מציג פן של מלחמת חרבות ברזל שאינו מסוקר, השפעת המלחמה על חיות המחמד. בעוד גורי קיבל בית חם ואוהב, אם כי קצת פסיכוטי, רבים מחיות המחמד ננטשו, עברו לבתי מחסה לפסיונים ולמכלאות. גורי מספר את סיפורם של אלה. ניתן לראות את התערוכה עדיין השבוע ב…

בכל יריד יש מוסיקה חיה כי מוסיקה מסוגלת לגעת בנו היכן שמילים לא מספיקות. ומוסיקה חיה מתקשרת במהירות ובישירות אל תוך נפש האדם וביתר משמעות לעומת מוסיקה מוקלטת. הפעם ניגנו אצלנו החצוצרן אביתר וטאשסקי והפסנתרן עשור אלקיים שנולד בעשור להקמת המדינה. האוירה הטעינה באנרגיות את כל מי שהגיע! כמנהלת הסלון וגם כמנהלת "התנועה למען ישראל דמוקרטית", אנו עם אחד, ולא מעניין כבר מי שיגידו אחרת!

הנה סרטון מהיריד:

כמנהלת "הסלון מול גבעת נפוליאון" זו העונה השמינית, אני גאה לקיים אירועים המחברים את עמנו. כל זאת בעצמאיות טוטאלית וללא שום גוף מאחורי או מעליי. הכל עם אהבה ללא גבולות ובסימן עם ישראל כעם אחד. ללא הסתות משום כיוון – לא מערוץ 14 ולא מערוצים 12/11. עוד לא הבנתם שרוצים שנילחם פה זה בזה? תפנימו! צאו ממעגל ההסתה ותבינו שאנו אך ורק עם אחד. בתנועה פוליטית שהקמתי כבר כמעט לפני שנתיים אני מדברת על כך ללא הפסקה. למעשה הייתי מהראשונות להפגין מול בית הנשיא עוד לפני ההפגנות שהחלו בקפלן. הגעתי עם חליל וניגנתי לחיילים ולשוטרים שעמדו שם כי היה לי אישור מראש להפגין. אלא שאף אחד לא הבין על מה אני מפגינה. רק כיום התמונה מתבהרת, אך עבורי כבר באוק 2022 היה ברור לי לאן פנינו מועדות. ולצערי לא טעיתי. הנה סרטון של ההפגנה של מול בית הנשיא הרצוג, ומתחתיו אני מצרפת קישור לתנועה שלי בה יש רק עם אחד. בלי שום קיצון! כיום כל הפגנה רק מעצימה את הקיטוב בחברה.

מי שרוצה להגיע לאירועים של הסלון מול גבעת נפוליאון מוזמן להיכנס לאתר www.flute.co.il/music-lounge ולהצטרף לתפוצה. יש לנו בנוסף גם קהילה שוקקת חיים כי הסלון מול גבעת נפוליאון הוא אי של תרבות ברמת גן ובמרחב הסייבר. אנו מעלים תכניות מקוריות הקשורות לאדם, לטבע, לאמנות ובכולן ה"מוסיקה" במרכז. אתם מוזמנים להצטרף לקהילה בלחיצה כאן:

תמר מלזר קרימלובסקי 054.3039868 / melzer.tamar@gmail.com

כתיבת תגובה

Your email address will not be published. שדות החובה מסומנים *

More posts that might be of interest to you