קונצרט בארוק באמצע מלחמת חרבות ברזל בכנסיית בית החסד בחיפה

כמה פעמים קורה שמוסיקאי מתכונן לקונצרט שהוא יודע שיהיה בלתי נשכח? קונצרט שהיה פעם חלום והחלום הוגשם? כך הרגשתי בכנסיית בית החסד בחיפה ביום שלישי האחרון. הכל הסתדר בדיוק בלתי רגיל שלא ניתן להסבירו. אפילו האיראנים לא קלקלו את השמחה… וכך קרה שניגנתי את הסוויטה השניה מאת באך לחליל ולתזמורת יחד עם מוסיקאים נפלאים ביותר. אין לי מילים לתאר את האושר שחוויתי בהכנה לקונצרט שהיה במרחב שלא היה יכול להיות מושלם יותר. איך זה קרה?

מלחין ישראלי צעיר ונגן גמבה שלא הכרתי ושמו כרמל אברמוביץ Carmel Hilali Abramovitch מפנטז שמוסיקאים יבצעו את הקונצ'רטו גרוסו שהלחין כשסיים את לימודיו באונ' חיפה. כרמל פונה לכנרת יסקו הירטה שמצליחה לארגן לקונצרט תזמורת קטנה שתוכל לבצע את היצירה שהלחין, והתכנית כוללת עוד יצירות בינהן הסוויטה לחליל. יסקו יוצרת איתי קשר בכדי להצטרף לקונצרט, ובין השאר מבקשת שאנגן את הסוויטה השניה מאת י .ס. באך לחליל ולתזמורת. אני חווה אושר עצום כי להזדמנות שכזו חיכיתי בסבלנות לפחות 20 שנה..את היצירה למדתי מאז היותי בגיל 16 לערך אך בחליל מודרני. מעולם לא חפצתי לבצע אותה בליווי פסנתר – זה הרי לא ממש התחליף לתזמורת – וקיוויתי שיום אחד אוכל לנגן את הסוויטה במלואה עם תזמורת של כלים עתיקים.

אקצר את שאר הסיפור ואומר שהיה לנו קונצרט בלתי נשכח! הנה כמה קליפים של רגעי הקסם שהיו מול קהל נלהב ובהחלט שוחר תרבות. אנשים שיצאו מחיק ביתם כדי להאזין למוסיקה נפלאה בליל איום תקיפה איראנית. רק בישראל!

רונדו מתוך הסוויטה השניה של י. ס. באך בסי מינור לחליל ולתזמורת:

פרק הבורה I מתוך הסוויטה השניה של י. ס. באך בסי מינור לחליל ולתזמורת:

מנואט + בדינרי מתוך הסוויטה השניה של י. ס. באך בסי מינור לחליל ולתזמורת:

תודה לכל המוסיקאים שניגנו!

הנה נגני ההרכב:
חליל: תמר קרימולובסקי מלזר / אבוב: אמיר בקמן / כינור: יאסקו הירטה, הגר גירסאי, ליה רייכלין, שירה צ'פמן / ויולה דה גמבה: כרמל היללי אברמוביץ / צ'לו: יוליה בילוסובה / קונטרבס: אופיר בן ציון / צ'מבלו: אביעד שטיר

צילום: יובל קרימולובסקי סאונד: כרמל היללי אברמוביץ

אנחנו נשמח לבצע את תכנית הקונצרט הזה במקומות אחרים בארץ. להזמנות צרו איתי קשר – 054.3039868

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

כיפת הסלע

אתמול הלכתי עם בתי בת ה-13 לפגישה עם המחנכת בבית ספרה – תיכון הנדסאים הרצליה ליד אוניברסיטת ת"א. בית הספר עבר לפני כמה שנים מתל

המשך קריאה »